torsdag 12 september 2013

Typiskt!


Just nu har jag en sån där hopplös känsla. Har äntligen kommit igång med Havanna och tycker att det går framåt, vi har börjat komma oss iväg på träningar och har två st inplanerade denna månad.

Men så har hennes höger bakben börjat spöka igen. Ibland när jag rider henne i traven så tar hon ett kortare steg med det benet. När jag var iväg på trailclinicen i augusti var det inget som märkets. Men när vi var på LB och red i slutet av augusti gick hon jättedåligt i traven. Jag tänkte att hon kanske var stel efter resan och behövde värmas upp ännu mer. Men det försvann inte.

Efter det har jag ridit henne i skogen och travat utan några som helst tecken på detta. Men så idag. Samma visa med ett kortare steg i traven och när man sitter på så känns det ju nästan som hon haltar.

Ringde kiropraktorn och rådfrågade och hon trodde det kunde vara knäet igen som började spöka. Men kan ju även vara så att det gått upp i länden för hon såg ju inget på knäet när hon var ute och behandlade havanna i juli. Då tyckte hon inte det fanns mycket att göra på henne, och nej vid det laget så gick Havanna precis som vanligt.
Kanske kan det ha med att göra att hon stått ganska mycket under dräktighet osv och nu när hon rids mer (3 gånger i veckan är inte mycket!!).

Känner en smula hopplöshet för tillfället och ledsamhet över detta. Visst, kan ju ta ut veterinären som antagligen bara kommer humma och göra ett böjprov och skicka vidare henne till klinik. Men ja tror att det än så länge är kiropraktorns jobb. Hoppas att hon kan komma ut snart.

Jag ska ta en tur i skogen imorgon så får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar