måndag 16 september 2013

16 september 2013

I fredags när jag och Havanna var ute på en skogstur fick jag lite nytt hopp om hennes stelhet i länden.
Vi värmde upp länge och väl i skogen där hon fick lyfta mycket på benen och sen travade hon helt felfritt!! Jättemjuk och fin var hon. Det gick så bra att vi till och med lyckades med vår första riktiga galopp tillsammans!! Tjoho vad roligt det var. Perfekt skogsstig och hon galopperade i perfekt tempo med god framåtbjudning. Härlig känsla  =) 

I lördags var jag och Anki iväg och kollade på träningstävlingar. Ingen av oss är några tävlingsmänniskor och jag har väl inte planerat för någon tävlingskarriär eftersom jag har sjukt dåliga tävlingsnerver. Men vi tog i hand att nästa tävling ska vi vara med på, haha. Detta är inte förrän nästa vår så vi har ett tag att träna ;) Klasserna vi hade tänkt är nybörjarklass då, jag har ju ens aldrig tävlat. Men Trail walk and trot samt western riding. 

I morgon blir det fullt ös hela dagen. Först till Uddevalla med Havanna på lektion, sen är det kursavslutning på fortsättningsagilityn =)


Nardus juni 2013



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar